Κρι Κρι: Στην αγορά των ΗΠΑ με όχημα το ελληνικό frozen yogurt – Τον Ιούλιο ξεκινά το λανσάρισμα

74

Την ενίσχυση της εξωστρέφειας της πετυχαίνει η Κρι Κρι, η οποία εισέρχεται από τον επόμενο μήνα στην αγορά της Αμερικής λανσάροντας το greek frozen yogurt, παραμένοντας πιστή στους στόχους της να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσμια αγορά με την ανάπτυξη του ελληνικού γιαουρτιού και παγωτού.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

H σερραϊκή βιομηχανία γάλακτος που σημείωσε άνοδο πωλήσεων στον κλάδο γιαουρτιού κατά 15,9% σε αξία και 21,6% σε όγκο κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχουσας χρονιάς, συνεχίζει δυναμικά να επεκτείνεται σε αγορές του εξωτερικού οι οποίες της δίνουν σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της. Συγκεκριμένα, η δραστηριότητα της Κρι Κρι με την προώθηση του ελληνικού γιαουρτιού σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και νέες αγορές όπως η Ιταλία παρουσίασε ισχυρή διψήφια ανάπτυξη (+27,2%) με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 29,2 εκατ. ευρώ. Και πλέον, όπως επισήμανε η διοίκηση πρόσφατα, αποτελούν το 62% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.

Ο δρόμος για τις ΗΠΑ

Με δεδομένο συνεπώς τις υψηλές της επιδόσεις στις ξένες αγορές, η Κρι Κρι διευρύνει το εξαγωγικό της χαρτοφυλάκιο βάζοντας στόχο μεταξύ άλλων και την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ). Στην τελευταία εξάλλου παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων αναφέρθηκε από τη διοίκηση ότι η εταιρεία έχει υπογράψει συμβάσεις με δύο εισαγωγείς-διανομείς των ΗΠΑ, την UNFI και την KeHE που δραστηριοποιούνται ήδη στην ανατολική ακτή με εξειδίκευση στα φυσικά, βιολογικά και φρέσκα προϊόντα.

Το προϊόν που ετοιμάζεται να λανσάρει τον Ιούλιο η Κρι Κρι μετά και την επιτυχημένη της συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση IDDBA Houston 2024 είναι το ελληνικό Frozen Yogurt. «Παραμένουμε πιστοί στο όραμά μας να πρωταγωνιστήσουμε στην παγκόσμια αγορά με την ανάπτυξη του ελληνικού γιαουρτιού και παγωτού», δηλώνει η εταιρεία με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ταυτοχρόνως, βρίσκεται σε συζητήσεις για frozen yogurt ιδιωτικής ετικέτας και με την Kroger, η αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης που λειτουργεί σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, με το λανσάρισμα ωστόσο να υπολογίζεται από το 2025.

Αξίζει ακόμη να αναφερθεί ότι η ελληνική βιομηχανία γάλακτος εδραιώνοντας την παρουσία της στην Ευρώπη, ξεκίνησε να προωθεί το νέο προϊόν που έχει αναπτύξει, φυσικό frozen yogurt με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη στις αγορές της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασίλειου και της Αυστρίας ενώ στην εγχώρια αγορά εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο.

Η εγχώρια αγορά

Οι πωλήσεις της Κρι Κρι στην εγχώρια αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2024 κινήθηκαν ανοδικά αλλά με μικρότερο ρυθμό σε σύγκριση με το εξωτερικό, με 17,7 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση +1,1% σε αξία και +9,4% σε όγκο. «Στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων μας βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων και πιέζει τα περιθώρια κερδοφορίας. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +1,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού της Κρι Κρι διαμορφώθηκαν σε 3,66 εκατ. ευρώ έναντι 3,49 εκατ. ευρώ της προηγούμενης αντίστοιχης περιόδου (αύξηση +5,1%). Στο προσεχές διάστημα όμως, η πορεία των πωλήσεων βελτιώθηκε, με αποτέλεσμα στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού να εμφανίζονται αυξημένες κατά +22% περίπου.

Όσον αφορά στο επενδυτικό πλάνο της Κρι Κρι, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού στις Σέρρες. Για τη χρήση 2024, οι επενδύσεις που θα υλοποιηθούν εκτιμάται ότι κυμανθούν μεταξύ 21 εκατ. – 25 εκατ. ευρώ.

Πηγή: https://thesstoday.gr/