Συνεχίζουν την έντονη δραστηριότητα στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές στη δύση του 2024. Μέσα στη χρονιά που φεύγει σε λίγες ημέρες έχουν βάλει συνολικά έως τώρα 230 παραγγελίες. Από αυτές 127 αφορούν δεξαμενόπλοια, 38 φορτηγά, 30 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 27 LPG και οκτώ πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Πλοία χύδην φορτίου
– η μεταφορική ικανότητα (DWT) ανέρχεται στο 10,2%, του συνολικού βιβλίου παραγγελιών ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 8,8%.
Το 37% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (8 x VLOC, 36 x Newcastlemax, 13 x Capesize, 34 x P-Panamax, 123 x Kamsarmax, 198 x Ultramax, 3 x Supramax , 75 x Handysize, 11 x Small Bulkers).
Το 14,7% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.
Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει 38 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (4 x Capesize, 19 x Kamsarmax, 12 x Ultramax και 3 x Handysize).
Δεξαμενόπλοια
Η τρέχουσα αναλογία του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο σε όρους DWT βρίσκεται στο 13,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 7%.